Saturday, July 20, 2013

Apakah jenis manfaat yang ada boleh peroleh dengan product Life Insurance Prudential?


Apakah jenis manfaat yang ada boleh peroleh dengan product Life Insurance Prudential?







1)      Pampasan kematian atau hilang keupayaan kekal - ini adalah manfaat asas di antara produk insurans Prudential. Tujuan manfaat ini adalah bagi memberi pampasan kewangan jika berlakunya kematian atau hilang keupayaan kekal (tidak mampu untuk bekerja)* sepanjang tempoh yang di insuranskan. Contoh : Aaron membeli life insurans dengan sum insured RM 100,000 bagi tempoh sehingga umurnya 70 tahun. Pada umur 45 tahun, Aaron meninggal dan ahli keluarganya yang terdekat (isteri) akan menerima bayaran pampasan sebanyak RM100,000 itu.

2)      Pampasan akibat penyakit kritikal - jika telah disahkan doktor akibat mengalami penyakit2 kritikal ( di antaranya kanser, koma, meninggitis, serangan jantung, stroke..) bayaran pampasan akan diberikan.


3)      Pampasan akibat kemalangan - Jika berlaku kemalangan/kecelakaan samada di jalan raya atau dimana-mana sahaja, bayaran pampasan seperti kematian, hilang keupayaan, pampasan bayaran hospital dan lain-lain. Jika berlaku kematian akibat menaiki public transportation, pampasan kematian akan digandakan 2 kali.

4)      Medical card -   dengan Prudential Medical card, segala perbelanjaan (mengikut had yang di tetapkan) hospital dan surgical akan dibayar sehingga had yang di tetapkan. Anda tidak perlu risau jika anda tidak mempunyai simpanan yang cukup bagi menampung perbelanjaan hospital yang kian meningkat. Di antara lain, perbelanjaan bagi rawatan kanser dan dialysis buah pinggang turut termasuk di dalam manfaat medical card.

5)      Simpanan dan pelaburan – Produk Prudential bukan sahaja memberikan perlindungan kewangan, dan perbelanjaan kesihatan, malah ia boleh digunakan sebagai tempat simpanan dan juga pelaburan ke dana-dana tertentu  yang akan memberikan pulangan untuk kegunaan anda ( kadar pulangan bergantung kepada prestasi dana-dana yang di laburkan). Kebanyakan ibu bapa menggunakan manfaat ini bagi mengumpul wang untuk perbelanjaan pendidikan tinggi anak-anak atau boleh digunakan bagi mengumpul harta untuk kegunaan di masa hadapan.



Jika anda ada soalan, boleh hubugin saya di 017-2156766 atau email saya di  mmcheumar@gmail.com



No comments :

Post a Comment